Salgsvilkår og angrefristskjema

Priser

Hobbyfabrikken betalingsbetingelser

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og inklusive merverdiavgift om ikke annet er oppgitt. Vi tar forbehold om å kunne endre priser og leveringsbetingelser grunnet forhold som vi ikke har kontroll over, som f.eks. økning i skatter og avgifter, valutaendringer eller endrede innkjøpspriser.

Frakt

Fraktpriser kommer fram av nettbutikken. Normalt så sender vi med postens klimanøytrale service pakke om ikke annet er avtalt. Hobby fabrikken belaster frakt etter postens vanlige satser. 

Svalbard

For forsendelser til Svalbard kommer det i tillegg et gebyr til posten som justeres etter gjeldende takster. For tiden et fast kronetillegg på kr. 196,- inkl. mva.

Levering

Leveringstiden kan variere noe fra prodkt til produkt. Frakttid er normalt 3-7 virkedager avhengig av ditt bosted.

Vi kan dessverre ikke levere varer til kunder med leveringsadresse utenfor Norge.

Angrerett

Angrerettloven gir forbruker rett til 14 dagers angrefrist etter at sendingen er registrert ved mottakers postkontor. Ved retur av varer må man oppgi fakturanummer, bankkontonummer med navn og adresse for tilbakebetaling av varesum. Retur av varer må leveres ubrukt og i originalemballasje.Benytt angrerettskjema og fyll inn nødvendig informasjon. Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av kjøper, dersom ikke forsendelsen skyldes feil fra Hobbyfabrikken´s side.

Angrerettskjema kan hentes her.

Betaling

Vi tilbyr følgende betalingsmåter:

Privat: Visa, MasterCard, forskuddsbetaling, oppkrav

Bedrift: Visa, MasterCard, forskuddsbetaling, faktura (forbehold om godkjennelse), oppkrav

Forskuddsbetaling direkte til Hobby fabrikken´s bankkonto. Ved bruk av forskuddsbetaling vil du spare postoppkravsgebyret. E-post med betalingsinformasjon sendes ut manuelt fra vårt kontor. Denne e-posten kommer i tillegg til den vanlige utsendte ordrebekreftelsen.

Ved kortbetaling vil beløpet bli belastet først når varen sendes. Hobby fabrikken garanterer selvsagt at den opprinnelige transaksjonen blir refundert om kunden ønsker endringer eller kansellering av bestillingen.

Eventuelle gebyrer kommer frem på handleprosessen.

Ved postoppkrav tilkommer et gebyr på oppkravspakker etter Postens satser.

Reklamasjon

Eventuell reklamasjon må skje innen 8 dager fra fakturadato via post@hobbyfabrikken.no.

Kunden har for øvrig de reklamasjonsrettigheter som er angitt i kjøpsloven.

Oppdager du at pakken er skadet ved mottak, må du straks melde dette, gjerne allerede ved avhenting på postkontoret. Om du oppdager en transportskade først når du åpner pakken, må du snarest ta med deg hele forsendelsen inklusiv emballasjen tilbake til postkontoret og fylle ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg utfyllingen av sitt standard skadeskjema.

Uavhentet pakke

Uavhentede pakker vil bli belastet fullt ut for fremsendings -og returomkostninger samt et gebyr på kr. 50,- for vårt ekstraarbeide.

Salgspant / forbehold om eiendomsrett

Alle leverte varer forblir Hobby fabrikken´s eiendom inntil kjøpesum med eventuelle tillegg av renter og omkostninger er betalt. Jfr. pantelovens §§ 3, 14 og 11. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil i katalog og prislister.

Emballasje

Av miljøvennlige hensyn satser vi på gjenbruk av emballasje så langt det lar seg gjøre. 

 

 

Angrefristskjema: Trykk her for å laste ned.